Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11328/770
Title: A atual formação de professores no contexto do paradigma inclusivo: algumas constatações.
Authors: Lopes, Maria Celeste de Sousa
Keywords: Formação
Professores
Saberes
Educação inclusiva
Diferenciação
Training
Teachers
Knowledge
Inclusive education
Differentiation
Issue Date: 2013
Citation: Lopes, M.C.S. (2013). A atual formação de professores no contexto do paradigma inclusivo: algumas constatações. Saber & Educar, n.º 18, 36-45.
Abstract: A formação profissional dos professores e a educação inclusiva são temas que se interligam e que devem continuar a merecer a atenção de todos os que se inte- ressam pelos problemas educativos. Este artigo pretende, assim, fazer uma pequena refle- xão sobre os temas em questão e contribuir para uma melhor formação e construção de uma escola inclusi- va. Tenta constatar alguns factos e delinear algumas soluções a partir de uma revisão bibliográfica que ar- ticula com os dados encontrados em dois estudos em- píricos recentes.
The training of teachers and inclusive education are issues that are interconnected and should continue to deserve the attention of all who are interested in edu- cational problems. This article thus seeks to do a little reflection on the issues in question and contribute to better training and building an inclusive school. Tries to find some facts and outline some solutions from a literature re- view that articulates with the data found into recent empirical studies.
URI: http://hdl.handle.net/11328/770
Appears in Collections:INPP - Artigos em Revistas Internacionais / Papers in International Journals

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
47-160-1-SM.pdf85.2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.