Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11328/664
Title: Aferição cognitiva das ferramentas Web X.0.
Authors: Peixoto, Nuno Miguel Cardoso
Sobral, Sónia Rolland
Keywords: Ferramentas web
Ensino
Aprendizagem
Web Tools
Teaching
Learning
Issue Date: 2012
Citation: Peixoto, N., & Sobral, S.R. (2012). Aferição cognitiva das ferramentas Web X.0. In Atas da Conferência Ibérica ieTIC 2012, Bragança.
Abstract: As ferramentas Web 2.0 e 3.0 estão ao alcance de todos, nomeadamente ao serviço do ensino. Mas nem sempre são usadas da melhor forma, sendo muitas das vezes uma tropia ao sucesso do ensino-aprendizagem. Este artigo pretende criar uma forma de avaliar e validar as características das ferramentas web na vertente ensino, para que possam ser reutilizá-las na aprendizagem. Foram analisadas as principais ferramentas web utilizadas pelos alunos e criada uma grelha que permitiu aferir as potencialidades cognitivas das mesmas, identificando desta forma quais as ferramentas web com maiores capacidades no domínio da aprendizagem. Web Tools 2.0 and 3.0 are available to everyone, including at the service of education. But not always used optimally, and often a tropy to the success of teaching and learning. This article aims to create a way to assess and validate the characteristics of web tools in the shed so that teaching can be reuse in learning. We analyzed the main web tools used by students and created a grid that allowed the assessment of the cognitive potential of the same, thus identifying which tools web with greater capabilities in the field of learning.
URI: http://hdl.handle.net/11328/664
ISBN: 978-972-745-130-2.
Appears in Collections:REMIT - Comunicações a Congressos Nacionais / Papers in National Meetings

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ETic2012Nuno PeixotoSonisRollandSobral.pdf146.21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.