Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 21 to 40 of 88
Issue Date | Title | Author(s) |
2021 | Impacto educacional do confinamento por Covid-19 | Carvalho, Olívia da Conceição; Galinha, Sónia; Belo, Sónia |
2021 | The evolution of the Education in Portugal and its Budgetary impact | Campina, Ana; Rodrigues, Carlos |
2020 | A Relevância da investigação científica sobre Direitos Humanos e a atuação da Organização Internacional do Trabalho | Castilhos, Daniela Serra |
Nov-2020 | A proteção internacional dos direitos sociais na Europa: surgimento, afirmação e proteção multinível | Barreira, Maria Carolina Santos; Castilhos, Daniela Serra |
Jul-2020 | The impact of internal audits on an internal quality management system in Higher Education in Portugal | Jesus-Silva, Natacha |
Jul-2020 | Quality in higher education: the maintenance phase of the internal quality assurance system in one Portuguese University | Jesus-Silva, Natacha; Machado, Ana |
Jul-2018 | New legal regime of credit agreements for consumers relating to residential immovable property as result of Directive 2014/17/EU | Teixeira, Maria Emília |
Mar-2018 | Fintech: A revolução nos mercados financeiros | Teixeira, Maria Emília |
Nov-2020 | Women's adversities | Guimarães, Ana Paula; Silva, Maria Manuela Magalhães; Rebelo, Fernanda |
Jan-2020 | Escola inclusiva: Que medidas estão a ser implementadas para o cumprimento do Decreto-Lei nº 54/2018? | Carvalho, Olívia da Conceição; Fernandes, Marisa |
Jan-2020 | A Representação da Escola Inclusiva nos Media: o caso particular da imprensa escrita | Carvalho, Olívia da Conceição; Vaz, Aida Sofia; Galinha, Sónia |
Jul-2020 | Public health policies - health protection through taxation on alcoholic and sugar drinks, foods with a high salt content and tobacco: the Portuguese case | Rodrigues, Carlos; Campina, Ana |
Jun-2020 | The importance of Human Rights in the universal pandemic moments: there is a relationship between the Charter of Fundamental Rights of the European Union and the International Tax Law? – Education study | Campina, Ana; Rodrigues, Carlos |
2019 | Inteligência artificial e “Fake News” | Martinez de Campos, Mónica; Damas, Rui de Morais |
Apr-2019 | Fatores da escola que influenciam o progresso dos alunos com perturbações do espectro do autismo: Perceções dos professores de um agrupamento de escolas | Martins, Ana; Carvalho, Olívia da Conceição; Pascoinho, João Carlos |
Apr-2019 | Estudo sobre a perceção dos professores face às politicas de inclusão | Pitta, Ana Catarina; Carvalho, Olívia da Conceição; Pascoinho, João Carlos |
Apr-2019 | O efeito de Mindfulness em crianças com Síndrome de Asperger numa Escola Inclusiva: Estudo de caso | Guimarães, Sílvia Carla; Carvalho, Olívia da Conceição; Pascoinho, João Carlos |
Sep-2019 | Human and fundamental rights, diversity and integration within education system in EU: Paradigma(s) | Campina, Ana; Silva, Maria Manuela Magalhães |
Sep-2019 | Taxation limits by the property protection in the Charter of Fundamental Rights of the European Union: The Portuguese study case | Campina, Ana; Rodrigues, Carlos |
2016 | Educação para os Direitos Humanos de Igualdade de Género em Portugal: Do Salazarismo à atualidade | Campina, Ana |
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 21 to 40 of 88