Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11328/2122
Title: Percepções dos professores face à transição para a vida ativa de alunos
Other Titles: Perceptions of the teachers face to the transistion for the active life of pupils with NEE
Authors: Lopes, Maria Celeste
Silva, Alfredo
Alves, João
Paço, Elsa
Keywords: TVA/TVPE
NEE
Percepção
Professores
Perception
Teachers
Issue Date: 2017
Publisher: Universidad da Coruña
Citation: Lopes, M. C. S., Silva, A., Alves, J., & Paço, E. (2017). Percepções dos professores face à transição para a vida ativa de alunos. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, Vol. Extr. (07), 049-053. doi: https://doi.org/10.17979/reipe.2017.0.07.2447. Disponível no Repositório UPT,
Abstract: Atualmente, o processo de transição para a vida ativa dos alunos com NEE deve ser entendido como um processo que se constrói ao longo do tempo, onde se destaca a relevância do investimento feito por cada um dos agentes sociais (escola, família, sociedade/comunidade) Neste sentido a presente comunicação resulta de um estudo que teve por objetivo a análise e reflexão das percepções dos professores sobre o processo de transição para a vida ativa dos alunos com necessidades educativas especiais, na escola inclusiva Assentou numa metodologia quantitativa de caráter exploratório que envolveu, vários agentes educativos.
Currently, the process of transition to the active life of students with NEE should be understood as a process that is built over time, highlighting the relevance of the investment made by each of the social agents (school, family, society / community ) In this sense the present communication results from a study that had as objective the analysis and reflection of the perceptions of the teachers about the process of transition to the active life of the students with special educational needs, in the inclusive school It was based on a quantitative methodology of exploratory character that involved , Various educational agents.
URI: http://hdl.handle.net/11328/2122
ISSN: 2386-7418
Appears in Collections:INPP - Artigos em Revistas Internacionais / Papers in International Journals

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Percepções dos professores face à transição para a vida ativa de alunos com NEE.pdf892.4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.