Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11328/1248
Title: Tweetando numa Comunidade Educativa.
Other Titles: Tweeting in an Educational Community
Authors: Sampaio, Jorge Manuel Silveira
Sobral, Sónia Rolland
Keywords: Tecnologias de Informação e Comunicação
Twitter
Comunicação
Microblogging
Communication
Information Technology and Communication
Microblogging
Issue Date: 2014
Publisher: IEEE
Citation: Sampaio, J., & Sobral, S. R. (2014).Tweeting in an educational community. 9th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI), Barcelona, 18-21 Jun. 2014 (pp. 1-6). doi: 10.1109/CISTI.2014.6877063.
Abstract: Nos últimos anos tem-se verificado um desenvolvimento cavalgante das Tecnologias de Informação e Comunicação (TIC). Face ao paradigma de sociedade em que nos encontramos, apelidado de Sociedade de Informação, colocam-se constantemente novas mudanças e desafios, aos quais as escolas do 1º Ciclo do Ensino Básico não conseguem e não podem ficar alheias. Ambiciona-se com este trabalho depreender as interações entre a Escola e utilizadores, mediados pelo sistema de microblogging - o Twitter. Esta pesquisa consiste numa análise da utilização do Twitter, enquanto suporte comunicacional, prendendo que este canal constituia uma mais-valia ao estreitamento das relações existentes. Deseja-se através da sua descrição, análise e interpretação de dados, assim como com as conclusões apresentadas, apurar se a utilização de um sistema de microblogging constitui um espaço favorável de partilha, construção e comunhão entre os agentes educativos.
In recent years there has been a big development of Information Technology and Communication (ICT). Given the paradigm of society, Information Society, constantly with changes and new challenges, which the schools of the 1st cycle of basic education can’t stay apart. This study pretends to infer the interactions between the school and users, mediated by the microblogging system - the Twitter. This research is an analysis of the use of Twitter as communication support, holding that this channel constituted an asset for closer relationships. We want to determine if the use of a microblogging system is a favorable sharing, construction and fellowship among educators space.
URI: http://hdl.handle.net/11328/1248
Appears in Collections:REMIT - Comunicações a Congressos Internacionais / Papers in International Meetings

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tweetando numa Comunidade Educativa.pdf338.75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.