Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11328/2312
Title: Comunicação estratégica no contexto organizacional
Other Titles: Strategic communication in organizational context
Authors: Pereira, Manuel
Keywords: Comunicação estratégica
Participação coletiva
Sucesso organizacional
Sucesso
Issue Date: 2014
Publisher: Revista Internacional de Ciências
Citation: Pereira, M. (2014). Comunicação estratégica no contexto organizacional. Revista Internacional de Ciências, 4(2), 37-50. Disponível no Repositório UPT, http://hdl.handle.net/11328/2312
Abstract: A comunicação estratégica é caracterizada por uma série de planeamento, bem definida e estruturada para alcançar um objectivo global de uma organização. Para construir uma estratégia é necessário ter informações de organizações concorrentes em relação aos seus pontos fortes e fracos, oportunidades e ameaças. Um dos factores diferenciadores das organizações é a capacidade de ouvir, observar e sentir as preocupações, tendências, tendo em conta um valor acrescentado para todos os interessados. Como principal objectivo deste estudo consiste numa análise teórica ao “estado da arte” relativa à comunicação estratégica no contexto organizacional tendo como propósito encontrar as ideias fundamentais sobre esta temática servindo de base a um trabalho mais aprofundado no futuro. Neste sentido, as organizações devem melhorar a capacitação dos funcionários, motivando e incentivando a criatividade, a construção de novos modelos de pensamento que, de forma estratégica, para aprender continuamente em busca do sucesso organizacional.
Strategic communication is characterized by a series of planned, well-defined and structured to achieve an overall goal of an organization. To build a strategy is necessary to have information from competing organizations in relation to their strengths and weaknesses, opportunities and threats. One of the differentiating factors of the organizations is the ability to listen, observe and feel the concerns, trends, taking into account an added value for all stakeholders. As the main objective of this study is a theoretical analysis of the "state of the art" on strategic communication in organizational context with the purpose to find the fundamental ideas on this subject providing the basis for further work in the future. In this regard, organizations should enhance the capacity building of employees, motivating and encouraging creativity, building new models of thought to, in a strategic way, to learn continuously in pursuit of organizational success.
URI: http://hdl.handle.net/11328/2312
ISSN: 2316-7041
Appears in Collections:REMIT – Artigos em Revistas Internacionais / Papers in International Journals

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7480-46970-1-PB-Revista RIC.pdf214.42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.