Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11328/2123
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLopes, Maria Celeste-
dc.contributor.authorMarques, Ana-
dc.contributor.authorMarques, Bruno-
dc.contributor.authorSalgado, Claudia-
dc.date.accessioned2018-03-06T09:52:18Z-
dc.date.available2018-03-06T09:52:18Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationLopes, M. C. S., Marques, A., Marques, B., & Salgado, C. (2017). Perceção/atitudes dos pais de alunos com NEE face à inclusão. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, 0(11), 101-105. doi: http://dx.doi.org/10.17979/reipe.2017.0.11.2454. Disponível no Repositório UPT,101-105. doi: http://dx.doi.org/10.17979/reipe.2017.0.11.2454. Disponível no Repositório UPT,pt_PT
dc.identifier.issn2386-7418-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11328/2123-
dc.description.abstractAtualmente verifica-se uma evolução do sistema educativo português, no sentido de tornar as escolas públicas verdadeiras comunidades educativas de inclusão, onde todos os alunos têm iguais oportunidades de aprendizagem. O papel da familia no processo de inclusão dos filhos com necessidades educativas especiais é crucial. É quem melhor conhece a criança, possuindo uma informação valiosa que os professores deverão ter em conta na hora de planificar e adequar as estratégias educacionais. A presente comunicação resulta de um estudo conduzido com o intuito de conhecer as percepções/atitudes dos pais com filhos com necessidades educativas especiais face a uma educação inclusiva.pt_PT
dc.description.abstractCurrently there is an evolution of the Portuguese education system, in the sense of making public schools true inclusion educational communities, where all students have equal opportunities for learning. The role of the family in the process of including children with special educational needs is crucial. It is the one who best knows the child, possessing valuable information that teachers should take into account when planning and adjusting educational strategies. This communication is the result of a study conducted to understand the perceptions / attitudes of parents with children with special educational needs facing an inclusive educationpt_PT
dc.language.isoporpt_PT
dc.publisherUniversidad da Coruñapt_PT
dc.rightsopenAccesspt_PT
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/pt_PT
dc.subjectInclusãopt_PT
dc.subjectAtitudespt_PT
dc.subjectPercepçãopt_PT
dc.subjectNEEpt_PT
dc.subjectPaispt_PT
dc.subjectInclusionpt_PT
dc.subjectAttitudespt_PT
dc.subjectPerceptionpt_PT
dc.subjectSENpt_PT
dc.subjectParentspt_PT
dc.titlePerceção/atitudes dos pais de alunos com NEE face à inclusãopt_PT
dc.title.alternativePerception / attitudes of parents of SEN students in relation to inclusionpt_PT
dc.typearticlept_PT
dc.relation.publisherversionhttp://revistas.udc.es/index.php/reipe/article/view/2454/pdfpt_PT
dc.peerreviewedyespt_PT
degois.publication.firstPage101pt_PT
degois.publication.lastPage105pt_PT
degois.publication.issue11pt_PT
degois.publication.titlePerception / attitudes of parents of students with SEN in the case of inclusionpt_PT
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.17979/reipe.2017.0.11.2454pt_PT
Appears in Collections:INPP - Artigos em Revistas Internacionais / Papers in International Journals

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Perceção_atitudes dos pais de alunos com NEE face à inclusão.pdf649.51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.