Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11328/2123
Title: Perceção/atitudes dos pais de alunos com NEE face à inclusão
Other Titles: Perception / attitudes of parents of SEN students in relation to inclusion
Authors: Lopes, Maria Celeste Sousa
Marques, Ana
Marques, Bruno
Salgado, Claudia
Keywords: Inclusão
Atitudes
Percepção
NEE
Pais
Inclusion
Attitudes
Perception
SEN
Parents
Issue Date: 2017
Publisher: Universidad da Coruña
Citation: Lopes, M. C. S., Marques, A., Marques, B., & Salgado, C. (2017). Perceção/atitudes dos pais de alunos com NEE face à inclusão. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, 0(11), 101-105. doi: http://dx.doi.org/10.17979/reipe.2017.0.11.2454. Disponível no Repositório UPT,101-105. doi: http://dx.doi.org/10.17979/reipe.2017.0.11.2454. Disponível no Repositório UPT,
Abstract: Atualmente verifica-se uma evolução do sistema educativo português, no sentido de tornar as escolas públicas verdadeiras comunidades educativas de inclusão, onde todos os alunos têm iguais oportunidades de aprendizagem. O papel da familia no processo de inclusão dos filhos com necessidades educativas especiais é crucial. É quem melhor conhece a criança, possuindo uma informação valiosa que os professores deverão ter em conta na hora de planificar e adequar as estratégias educacionais. A presente comunicação resulta de um estudo conduzido com o intuito de conhecer as percepções/atitudes dos pais com filhos com necessidades educativas especiais face a uma educação inclusiva.
Currently there is an evolution of the Portuguese education system, in the sense of making public schools true inclusion educational communities, where all students have equal opportunities for learning. The role of the family in the process of including children with special educational needs is crucial. It is the one who best knows the child, possessing valuable information that teachers should take into account when planning and adjusting educational strategies. This communication is the result of a study conducted to understand the perceptions / attitudes of parents with children with special educational needs facing an inclusive education
URI: http://hdl.handle.net/11328/2123
ISSN: 2386-7418
Appears in Collections:INPP - Artigos em Revistas Internacionais / Papers in International Journals

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Perceção_atitudes dos pais de alunos com NEE face à inclusão.pdf649.51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.