Issue Date | Title | Author(s) |
2014 | Avaliação de Professores: que lições do caso português? | Machado, Eusébio André; Abelha, Marta |
2012 | Avaliação pelos pares: Percurso normativo da avaliação do desempenho docente em Portugal. | Abelha, Marta; Machado, Eusébio André; Barreira, Carlos; Salgueiro, Ana |
2014 | Colaboração docente em contexto educativo angolano: potencialidades e constrangimentos. | Abelha, Marta; Machado, Eusébio André; Costa-Lobo, Cristina |
Mar-2021 | Collaborative professional learning: Preliminary results of a case study | Massa, S.; Machado, Eusébio André; Abelha, Marta; Albuquerque, Ana Sílvia |
Nov-2017 | Competencies of the school director: Perspectives of project coordinators | Machado, Eusébio André; Machado, Carolina; Abelha, Marta; Albuquerque, Ana Sílvia |
2014 | O Educador Social numa escola intercultural: que estratégias de intervenção? | Abelha, Marta; Machado, Eusébio André; Simões, Ana Raquel |
2015 | Effect(s) of teacher evaluation on collaborative practices: induction or inhibition? | Marcos, Ana; Machado, Eusébio André; Abelha, Marta |
Nov-2019 | In-service teacher training and professional context: how to respond to training needs? | Lopes, Carlos; Machado, Eusébio André; Abelha, Marta; Albuquerque, Ana Sílvia; Martins, Idalina |
2017 | In-service teacher training in a professional development perspective: Logics of participation of teachers | Machado, Eusébio André; Abelha, Marta |
Jul-2017 | School leadership: Results from a case study at a teacher training school in Benguela province | Abelha, Marta; Albuquerque, Ana Sílvia; Machado, Eusébio André |
Nov-2017 | Specific training needs for school principals in Angola | Abelha, Marta; Martins, Idalina; Lopes, Carlos; Nunes, Manuela Barreto; Machado, Eusébio André |
2018 | Supervisão, colaboração e formação: Relato de uma experiência com docentes de um agrupamento TEIP | Abelha, Marta; Machado, Eusébio André |
2018 | Supervisão, colaboração e formação: relato de uma experiência com docentes de um agrupamento TEIP | Abelha, Marta; Machado, Eusébio André |
2017 | Teacher’s perspectives on collaboration and professional development in Portuguese schools | Unas, Maria Manuela; Fernandes, Sandra; Machado, Eusébio André; Fernandes, Maria Assunção Flores |
Mar-2021 | The role of the special education teacher in building and inclusive school | Pinho, I.; Machado, Eusébio André; Abelha, Marta; Albuquerque, Ana Sílvia |