Browsing by Author Abelha, Marta

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 34 to 53 of 57 < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)
2008O Laboratório de Avaliação da Qualidade Educativa da Universidade de Aveiro: da sua caracterização à ilustração de estudos realizados sobre avaliação do impacte de cursos de Mestrado no desenvolvimento profissional de professores de ciências.Costa, Nilza; Simões, Ana Raquel; Marques, Bárbara; Pinho, Carla; Oliveira, Cristina; Cruz, Eliane; Martins, Idalina; Huet, Isabel; Pombo, Lúcia; Abelha, Marta; Oliveira, Paulo; Leal, Rita; Carrasquinho, Susana; Freitas, Susana
2013Las competencias en las políticas de currículum de ciencias: los casos de Brasil y Portugal.Martins, Idalina; Abelha, Marta; Abreu, Rozana Gomes de; Lopes, Alice Casimiro
Jul-2017Leadership by the curricular department coordinator: Teachers’ perceptionsCatarino, Sónia; Abelha, Marta; Costa-Lobo, Cristina; Seabra, Filipa
2016Lideranças em contexto escolar: O caso da escola de formação de professores de CambuloAbelha, Marta; Martins, Idalina; Muquendi, Alberto; Costa-Lobo, Cristina
Jul-2020Perspectives on Preschool curriculum in PortugalCarrachás, N; Seabra, Filipa; Abelha, Marta
2006Physical and natural sciences curriculum and teachers' professional culture: conceptions and practices.Martins, Idalina; Abelha, Marta; Costa, Nilza; Roldão, Maria do Céu
2010Políticas de currículo para o ensino da disciplina escolar Ciências: aproximações e distanciamentos entre Portugal e Brasil.Ferreira, Marcia Serra; Martins, Idalina; Abelha, Marta
2010Políticas de currículo para o ensino da disciplina escolar. Ciências: aproximações e distanciamentos entre Portugal e BrasilFerreira, Márcia; Martins, Idalina; Abelha, Marta
2008Políticas e práticas curriculares no Ensino Básico em Portugal em tempos de mudança: o caso da área das Ciências Físicas e Naturais.Costa, Nilza; Martins, Idalina; Abelha, Marta
2008Um Projeto em Parceria entre Professores e Investigadores em Didática das Ciências: as chuvas ácidas numa aula da área curricular de Ciências Físicas e Naturais.Martins, Idalina; Abelha, Marta; Almeida, Ana; Pinto, Isabel; Costa, Nilza
2017Scale of satisfaction with teachers dynamics: Development and validationCosta-Lobo, Cristina; Abelha, Marta; Carvalho, Themys
Jul-2017School leadership: Results from a case study at a teacher training school in Benguela provinceAbelha, Marta; Albuquerque, Ana Sílvia; Machado, Eusébio André
Nov-2017Specific training needs for school principals in AngolaAbelha, Marta; Martins, Idalina; Lopes, Carlos; Nunes, Manuela Barreto; Machado, Eusébio André
7-Jul-2021Student motivation in the first year of University: findings from the implementation of a PBL project for a real contextFernandes, Sandra; Conde, Ana; Abelha, Marta
2018Supervisão, colaboração e formação: Relato de uma experiência com docentes de um agrupamento TEIPAbelha, Marta; Machado, Eusébio André
2018Supervisão, colaboração e formação: relato de uma experiência com docentes de um agrupamento TEIPAbelha, Marta; Machado, Eusébio André
2015Supervision and appraisal of Foreign Language Teachers' performance.Vinhais, Paula; Abelha, Marta
9-Aug-2021Teacher performance appraisal as a formative experience: a case study in two teachers’ training schools in Benguela, AngolaAbelha, Marta; Jesus, Paulo Renato; Fernandes, Sandra; Albuquerque, Ana Sílvia; Vidal, Angélica
23-Aug-2021Teacher supervision in educational policy and practice: Perspectives from the External Evaluation of Schools in PortugalSeabra, Filipa; Mouraz, Ana; Henriques, Susana; Abelha, Marta
Jun-2018The Centre for Excellence in Teaching (CET) at Portucalense University: goals, strategies and expected outcomesFernandes, Sandra; Morais, Paula; Mesquita, Diana; Abelha, Marta; Fernandes, Sara M.; Albuquerque, Ana Sílvia